Skąd czerpać nowe pomysły na Content? – 9 sposobów na świeżość tekstu

  • 1 października, 2020

Każdej kreatywnej osobie, zajmującej się tworzeniem tekstów, przytrafiła się blokada pisarska. Pytając o to dowolnego pisarza, powiedziałby – “Brak weny”. Po prostu jest taki czas, że zaczynasz pisać, a słowa nie rozlewają się na papier tak prosto, jakbyś tego chciał. Wymyślanie nowych pomysłów na angażujące, wysokiej jakości treści w regularny sposób może przysporzyć sporo kłopotów. Trudno jest dobrać właściwe frazy opisujące dokładnie to, czego oczekuje zleceniodawca.
Świeże treści nie tylko pomagają w strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek; pokazują również, że jesteś aktywny i zaangażowany w swoją branżę i lokalną społeczność. To także świetna okazja, aby dostarczyć nowych i pomocnych informacji obecnym i potencjalnym klientom.

Firmy mają jednak trudności z wymyślaniem nowych perspektyw i pomysłów.  

Oto lista pomysłów, z której możesz skorzystać, aby przeprowadzić burzę mózgów w Twoim zespole:

1. Utwórz listy potencjalnych tematów na zapas 

Kiedy jesteś gotowy do napisania nowej treści, nie powinieneś siedzieć i decydować, o czym będziesz pisać. To marnuje czas i jest nieefektywne. Świetnym sposobem jest jednocześnie tworzyć katalogi potencjalnych tematów. Zawsze możesz coś z nich wybrać i skreślić z listy. Poświęć kilka godzin na poszukiwanie nowych pomysłów. Daj sobie wystarczająco dużo tematów na co najmniej miesiąc lub dwa. Jeśli publikujesz trzy posty tygodniowo, powinieneś mieć w zapasie co najmniej 12 do 24 nowych pomysłów. Kiedy twój umysł jest skupiony na jednym zadaniu, dużo łatwiej jest przeprowadzić burzę mózgów. Najpierw wymyśl pomysły. Tytuły możesz doskonalić, gdy zaczynasz pisać. Dzięki temu unikniesz paniki w ostatniej chwili, gdy będzie zbliżał się deadline. 

2. Zapisuj każdą złotą myśl! 

Nie łódź się, że jesteś w stanie  zapamiętać każdy pomysł, który wpadnie Ci do głowy. Czasem może to być przebłysk, który po kilku minutach ulotni się z pamięci. Genialnym sposobem jest utrwalenie myśli na papierze, bądź w telefonie. Papierowy notes, czy aplikacja w komórce, nie ma to większego znaczenia, ważne by zawsze móc odtworzyć to po raz kolejny. Jeśli tego nie zrobisz, gwarantuję – będziesz żałować, że nie poświęciłeś tej chwili na zapisanie.  

3. Co u konkurencji?  

Jeśli nie wiesz, o czym pisać, zajrzyj na stronę internetową konkurencji. Jest to jeden z najlepszych sposobów tworzenia długich list tematów, które możesz wykorzystać w najbliższej przyszłości. Nikt nie mówi tutaj o kradzieży lub plagiacie, ale nie ma nic złego w używaniu ich tytułów i koncepcji do generowania pomysłów. Spróbuj, przejrzyj ich posty i zacznij spisywać tematy, których jeszcze nie poruszyłeś. Masz tutaj ogromną przewagę, ponieważ możesz postarać się, aby Twój post na ten sam temat był jeszcze lepszy niż ich.  

4. Sugestie wyszukiwania Google 

Jeśli masz na myśli ogólny temat, zacznij szukać go w Google, przykładowo:


Spójrz na wszystkie sugerowane tematy, które pojawiają się, gdy wpiszę frazę landing pageWszystkie te sugestie mogą być tematami do omówienia. Oprócz sugestii wyszukiwania możesz również przejrzeć podobne wyszukiwania u dołu strony:

Jeśli nie masz pewności, czego szukać, aby wygenerować te sugestie, zacznij od tytułów treści, które zostały już opublikowane. Jest to tak dobra strategia, ponieważ wiesz, że tematy będą ciekawe dla Twoich odbiorców. Ponadto możesz założyć, że te nowe tytuły będą przyjazne dla SEO, ponieważ zostały pozyskane za pośrednictwem Google. 

5. Recenzje produktów 

Pomyśl o bestsellerowych produktach związanych z Twoją marką lub branżą. Możesz nawiązać do nich pisząc kolejną publikację. Załóżmy na przykład, że prowadzisz witrynę internetową związaną z modą i urodą. Jeśli zamierzasz nauczyć się nowej techniki makijażowej  i testujesz paletę cieni od znanego producenta, możesz napisać o swoich doświadczeniach. Jeśli Twoja firma wydaje kolejny produkt, użyj tej metody, aby wzbudzić zainteresowanie nowym produktemMożesz nawet napisać recenzje rzeczy, których nie posiadasz i których nigdy nie użyłeś. Wystarczy wyszukać produkty online i oprzeć dyskusję na opiniach klientów zawartych w komentarzach. 

6. Tworzenie ankiet 

Utwórz ankietę, gdy zastanawiasz się, na jakie tematy chcieliby uzyskać odpowiedź Twoi klienci. Użyj do tego mediów społecznościowychZadawaj pytania prostymi, krótkimi pytaniami. Jeśli masz możliwość dołącz małe losowanie nagród w celu uzyskania opinii, aby zwiększyć aktywność odbiorcówInformacje zwrotne, które uzyskasz z tych źródeł, pomogą ci dowiedzieć się, w jakim kierunku powinieneś kierować swoje treści.  

7. Profile influencerów 

Kto w Twojej niszy jest największy w mediach społecznościowych?  Co publikuje Influencer w mediach społecznościowych ma ogromny zasięg, więc to, co wstawia na swój profil, może być dobrym wskaźnikiem tego, o czym mogą chcieć przeczytać również Twoi obserwatorzy. Znajdź wspólne wątki i motywy wśród influencerów i dostosuj je do własnej marki. 

8. Swoje doświadczenia 

W razie wątpliwości opowiedz historię o czymś, co Ci się przydarzyło. To może być przedstawienie odbiorcom w jaki sposób podążałeś do osiągnięcia sukcesu. A może opowiedz publiczności historię o popełnionym przez siebie błędzieJaką nauczkę dostałeś dzięki temu doświadczeniu? Jak znalazłeś się tam, gdzie jesteś dzisiaj? Może to być historia niedawna lub z przeszłości. Wtedy masz pewność, że nikt nie powtórzy Twojego tematu w taki sam sposób, ponieważ oparłeś się na swoich przeżyciach. 

9. Filmy z YouTube 

Serwis YouTube jest fenomenalnym źródłem nowych pomysłów. Traktuj to tak samo, jak wyszukiwarkę GoogleGdy zaczniesz wpisywać temat, zobaczysz sugestie. Podczas oglądania filmu na pasku bocznym będą dostępne podobne filmy, które możesz wziąć pod uwagę. Wiele wątków może zainspirować Cię do stworzenia czegoś nowego. Zacznij szukać! 

 Chociaż od czasu do czasu możesz cierpieć na blokadę pisarza, nigdy nie powinieneś mieć trudności z wymyślaniem nowych pomysłów na treści. Tak zwana wena nie przyjdzie sama, jeśli nie zainspirujesz się czymś nowym. Do Twojej dyspozycji jest wiele źródeł. Dowiedz się, jak z nich skorzystać. Przeglądaj, zapisuj, twórz! 

Miło, że czytasz nasze Artykuły :) Mamy dla Ciebie prezent! Odbierz listę 3 narzędzi do automatyzacji twojego biznesu ⤵️