Jak zintegrować ze sobą SEO i E-mail Marketing?


Bez względu na to, jak duże jest Twoje zaangażowanie w pisanie dobrego tekstu, ile słów kluczowych umieścisz w swoich e-mailach, zdarza się, że wyszukiwarka nie może tego zindeksować. To prawdę  powiedziawszy, nie oznacza, że SEO nie ma nic wspólnego z marketingiem e-mailowym.  Emaile mogą przyciągać sporą ilość odbiorców do Twojej witryny i podnosić rankingi. Dlaczego więc z tego nie skorzystać?
W tym artykule pokażę Ci, jak marketing e-mailowy może podnieść Twoją pozycję w statystykach. Wpłynie to w realny sposób na przychód w Twojej firmie.

 

Połączenie SEO i marketingu e-mailowego polega na przenoszeniu treści z e-maili do serwisu i odwrotnie. Działa  to często w obydwie strony:

  • Oglądalność na Twojej stronie rośnie, a Ty zyskujesz więcej użytkowników, którzy klikają, komentują i udostępniają Twoje posty. 
  • Baza  subskrybentów rośnie, ponieważ zauważają interesujące treści na Twoim blogu i zapisują się do newslettera, który w regularny sposób powiadamia ich o nowinkach.

Zatem, jakie zabiegi stosować, by obydwie metody ze sobą współgrały?
Bezpośredni wpływ SEO w e-mail marketingu na zwiększenie liczby stałych odbiorców.

SEO  źródło informacji na temat trendów w danym sezonie wśród odbiorców.
Przemyśl to, jakie słowa kluczowe są najbardziej pożądane w tym momencie. Skąd to wiedzieć? Sprawdź w bazie słów kluczowych, gdzie znajdują się najchętniej wyszukiwane frazy w sieci. Takie dane pomogą odpowiednio dopasować się do aktualnych trendów. 

Publikuj treści z e-maili na swojej stronie internetowej.
Nie pozwól, aby interesujące informacje umarły w skrzynkach odbiorczych Twoich czytelników. Z uwagi, że Google nie indeksuje e-maili, nie możesz uzyskać zysku z SEO bezpośrednio z kampanii e-mailowych. Natomiast, możesz publikować informacje ze swoich e-maili na swoim blogu, a Google to zauważy!
Tutaj mamy 2 warianty: 

  • Napisz krótkie podsumowanie treści w e-mailu i zasugeruj swoim subskrybentom dalsze czytanie o tym na Twoim blogu. 
  • Wyślij serię e-maili z cennymi informacjami i zostaw link do pełnej wersji posta na swoim blogu. 

Skróty
Utworzenie odnośników do konkretnych źródeł jest świetne, jeśli chcesz zwiększyć aktywność na swoim blogu. Ta metoda działa dobrze, o ile artykuły, które oferujesz w skrócie, są interesujące i chwytliwe.

Podsumowania
Możesz zebrać artykuły na podobne tematy lub wybrać najlepsze posty tygodnia, aby utworzyć podsumowanie. Ludzie uwielbiają czytać zbiorcze informacje. Może akurat to przyciągnie uwagę Twoich subskrybentów?
Wymyśl chwytliwy temat wiadomości e-mail i dodawaj tylko wartościowe posty do tego podsumowania. Użytkownicy nie otworzą go, jeśli są artykuły dotyczące samego produktu, więc nie używaj swojego skrótu do promocji. Użyj go, aby zaoszczędzić czas czytelników, zwiększyć aktywność swojej stronie internetowej. 

Zapisanie maila w wersji HTML
Jeśli wiadomość e-mail nie jest wyświetlana poprawnie, subskrybent zawsze ma możliwość zobaczenia wersji html tego e-maila. Zdarza się, że mogą występować problemy z obrazami na różnych urządzeniach, więc ten krok pomoże Ci uniknąć nieporozumień. 

Dostarczaj spersonalizowane treści
Segmentacja e-maili może być bardzo przydatna, jeśli chodzi o dostarczanie spersonalizowanych treści.Kiedy ludzie otrzymują dedykowane dla nich treści, jest bardziej prawdopodobne, że uznają je za odpowiednie. Zwiększa to ich szanse na dobrą reakcję.
W rzeczywistości około 98% wszystkich marketerów uważa, że personalizacja ma pewien wpływ na poprawę relacji z klientami. 

Poproś o opinię 
Dobrym sposobem wykorzystania marketingu e-mailowego jest poproszenie subskrybentów o recenzje. Jest to szczególnie przydatne dla lokalnych firm, ponieważ recenzje są jednym z najważniejszych czynników rankingowych w lokalnym SEO . W jaki sposób to zrobić? Najpierw utwórz newsletter, który będzie przypominał stałym subskrybentom o nowościach w Twojej firmie. Następnie, wyślij ankietę związaną tematycznie z Twoją firmą.  

 

Dzięki odpowiedniemu doborowi strategii możesz skłonić czytelników do udostępniania Twoich postów, komentowania ich i tworzenia linków. Może to znacząco poprawić wskaźniki, takie jak :
-długi czas spędzony w witrynie, 
-wiele stron odwiedzanych przez czytelnika podczas jednej wizyty,
-niski współczynnik odrzuceń, 
-zwiększona oglądalność i aktywność na stronie, 
-wzrost liczby stron odsyłających.  

Te czynniki z kolei prowadzą do lepszych rankingów wyszukiwania w witrynie. Dzięki temu użytkownik częściej coś kupi, kliknie w reklamę, a Ty odnotujesz zysk. Warto o tym pomyśleć i zastosować kilka z wymienionych przeze mnie metod.  

 

 

 

 

Miło, że czytasz nasze Artykuły :) Mamy dla Ciebie prezent! Odbierz listę 3 narzędzi do automatyzacji twojego biznesu ⤵️ https://m.me/netkeeper24?ref=3-narzedzia-premium

Pozostałe Artykuły

Zobacz Wszystkie